Pages

Friday, December 31, 2010

Stevia: Pengganti gula


Bile frogos tengok tv bnyk iklan mengenai ramainye rakyat malaysia menghidap penyakit kecing manis.Jadi terfikir frogos pengganti yg boleh menggantikan gule ini dan mengurangkan risiko penyakit kencing manis.Jadi bile serve kat internet jumpekla akan pengganti gule ini.Ia dinamakan STEVIA

Gula yang frogos maksudkan tu bukanlah gula tebu tapi gula yang terhasil daripada ekstrak pokok STEVIA. Pokok STEVIA ni merupakan pemanis semulajadi yang banyak digunakan di Jepun. Berdasarkan pembacaan frogos pokok ni berasal dari Paraguay dan sekarang baru sahaja masuk market di Malaysia dalam setahun dua ni.

Apa yang menarik gula ini tak ada kalori dan rasanya memang manis macam gula tebu. Pendek kata gula ni bagus untuk orang yang ada masalah diabetes dan orang yang nak jaga kesihatan. Kajian telah dibuat dan membuktikan bahawa gula ni mempunyai tahap kemanisan 200-300 kali ganda berbanding gula tebu. So kalau nak bancuh air gula stevia ni taruk sikiiiittt....je.Lagipon x silap frogos dekat hospital pon gune gule nikan..?

Memandangkan produk ni baru lagi kat Malaysia frogos rasa gula stevia ni ada potensi untuk digunakan secara meluas.

Kalau berminat nak dapatkan produk STEVIA atau nak lebih tahu pasal STEVIA  anda boleh klik banner bawah ni. STEVIA ni bagus untuk kesihatan. Sesuai sangat la untuk orang yang nak diet, obes dan kencing manis.


3 comments:

  1. wahhhh..1st time taw ni..good info frogos :) hp new year 2011..

    ReplyDelete
  2. bru tau wujud stevia nih. hehe.

    ReplyDelete
  3. Dapatkan daripada kami bekalan Gula Stevia yang paling murah di Malaysia. Gula Stevia di proses di kilang tempatan dan di edarkan oleh syarikat islam bumiputra, di jamin halal.

    Harga: 1/2 KG -> RM45

    Untuk Maklumat Lanjut:
    call/sms 013-431 2808 (omar)

    http://www.facebook.com/pages/Pemanis-Stevia-Rebaudiana-Paling-Murah-Di-Malaysia/350979478353752

    http://steviasentral.wordpress.com/

    ReplyDelete